Met de toenemende concurrentie van o.a. de Polestar 2 kreeg de I-Pace onlangs een welverdiende update(sneller laden en interface). Nu is er een budgetvriendelijkere versie: de EV320.
Je raadt het nooit, maar de EV320 heeft 80 pk minder dan de EV400. Met 320 pk en 500 Nm sprint de I-Pace nog altijd in een vlotte 6,4 seconden naar 100 km/u, dat is 1,6 seconde trager dan de EV400. Net als de EV400 beschikt de EV320 over vierwielaandrijving.
470km
Ook het bereik erft hij van de EV400. Met de 90 kWh batterij kan je 470 km ver(WLTP). Verder kan de EV320 opladen aan een driefase 11 kw wallbox waardoor hij per uur 53 km extra rijbereik krijgt. Een lege batterij helemaal opladen op een driefase aansluiting duurt 8,6 uur.
goedkoper
Wat hij niet erft van de EV400 is de prijs. Met € 64.990 euro is hij aanzienlijk goedkoper dan de EV400. Die staat in de boeken met een vanafprijs van €80.850. Daar komt bij dat de I-Pace als EV uiteraard 100% fiscaal aftrekbaar is en een voordelige VAA kan voorleggen. Jaguar doet met deze EV320 weer helemaal mee.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden