Nee, deze S-Presso wordt duidelijk niet de opvolger van de Cappuccino waar wij al jaren op hopen...
Maruti Suzuki, de Indiase tak van de Japanse autoconstructeur Suzuki, pakt uit met de S-Presso, geen mop. Zoals je ziet wordt dat helaas geen mini-tweezitsroadster zoals de Cappuccino van weleer. Nee, de S-Presso is een mini-SUV. Of bierblikje op wielen. Het is maar hoe je het bekijkt.
De Suzuki S-Presso is in de eerste plaats bedoeld voor de Indiase markt, als concurrent voor de populaire Renault Kwid. Maruti Suzuki spreekt wel van “the world”, maar daarmee worden vooral andere Aziatische markten bedoeld. Bij ons zal hij dus niet meteen rondrijden.
Kort gestuikt
De compacte S-Presso is naar aloude Japanse traditie een schoendoos groot: 3,57 meter. Hij gebruikt een variant van het lichte Heartect-platform dat ook onder de Swift en Baleno stoelt. Onder de motorkap huist een 1.0 driecilinder met 68 pk en 90 Nm, die gekoppeld is aan een manuele vijfbak of gerobotiseerde bak. Niet meteen iets waar wij een cafeïneboost van krijgen dus...
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Dus liever volle pot betalen, dan met overschot aan zonnepanelen ? En 2 aansluitingen... Als...
Door David 5 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
In mijn ogen helemaal niet zo dom. Dit heb ik zelf ook al overwogen wanneer ik full elektrisch zou...
Door Maarten 20 uur geleden
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 23 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 23 uur geleden