Ferrari gaat met de hoofdprijs lopen bij de International Engine of the Year 2019-verkiezing, Jaguar won de prijs voor beste nieuwe motor.
De twintigste editie van de Engine of the Year-verkiezing werd gewonnen door Ferrari. Al bij al brachten een kleine 70 juryleden hun stem uit, onder hen geen enkele Belg.
De 3.9 biturbo V8 van Ferrari was sterker dan de elektromotor van de Jaguar I-Pace. Die laatste mocht wel de prijs van beste New Engine op zijn naam schrijven, net als de eerste plaats in de categorie "motoren tussen 350 en 450 pk" en die van beste elektromotor. Die prestigieuze prijzen schrijft Jaguar bij op het lijstje, net onder die van 'Auto van het Jaar'.
Aan de indeling te zien, weet je dat de kiezers een hele hoop categorieën hebben opgemaakt, zodat toch minstens een aantal verschillende merken met een beker naar huis mochten. Fords 1.0 EcoBoost viel nogmaals in de prijzen, Audi's 2.0 TFSI evenzeer. Ook de 2,5 liter grote turbomotor van Porsche werd uitgeroepen tot winnaar in zijn klasse, en ook de 4.0 V8 biturbomotor van Mercedes-AMG had wat te vieren. Prijs voor beste hybride aandrijving ging naar de 1.5-elektrobenzinecombo van BMW.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 15 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden