Chevrolet heeft een opvolger voor de Orlando klaar. Die ruilt het busjesdesign in voor wat crossover-looks en zou niet misstaan op onze Europese bodem. Richting ons komt 'ie evenwel niet.
Samen met het verdwijnen van Chevrolet uit onze contreien verdween ook de Orlando, een praktische MPV die niet heel sexy was maar wel drie kinderenstoelen naast elkaar op de achterbank kreeg. De Orlando is nu echter terug, in China weliswaar. Door de samenwerking van GM en SAIC Motor. De nieuwe mag alvast de saaie designtaal links laten liggen en gaat voor best stoere lijnen.
rode draad
Al zeker in deze Redline-versie, een uitvoering die een streepje sportiviteit over het geheel drapeert. Letterlijk, want de Redline krijgt - je raadt het nooit - rode accentkleurtjes. Voorin komt alvast een 1.3-liter driecilinder te liggen met 160 pk. Een motor die niet eens zou misstaan in ons Europees wagenpark. Alleen heeft GM zich stelselmatig teruggetrokken uit Europa. Eerst trok Chevrolet zich terug, nadien werd Opel aan PSA verkocht. Daardoor zullen we deze Orlando nooit op onze Europese wegen zien. Zonde?
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 1 dag geleden