Aston Martin onthulde vandaag de nieuwe Vantage, eentje die de eerdere generatie opvolgt na 12(!) jaar dienst. Daar mag dan al wel wat aan gewijzigd zijn.
Ondergetekende heeft het normaal niet voor "...-killer" benamingen, al was dat het eerste waar ik aan dacht toen ik de achterzijde van deze nieuwe Vantage te zien kreeg. De vorm en positie van de achterlichten op z'n billen doen me onwillekeurig aan die vreemde Duitser met drie cijfers denken.
Maar Aston Martin ging voor de ontwikkeling ten rade bij andere Duitsers, met drie letters in de naam. AMG nam deel aan het ontwerp van de wagen en dat zou je moeten voelen. Niet in de laatste plaats aan de motor, waar Aston Martin de Duitse 4.0 V8 biturbo onder de kap lepelde. Die ken je al uit de DB11 en die mag nu ook in het nieuwe instapmodel het mooie weer gaan maken. 510 pk en 685 Nm aan koppel zijn zijn deel. Hij wordt geleverd met automaat en achterwielaandrijving, een manuele versnellingsbak staat nog in de coulissen, al is het nog niet helemaal zeker dat die er nog komt.
Met dat vermogen jaag je de Vantage in slechts 3,6 seconden van 0 naar 100 km/u. Bij 314 km/u houdt de naald het voor bekeken. Aston Martin geeft de Vantage een elektronisch gestuurd sperdifferentieel, da's een primeur voor een Aston.
Over de algemene looks van de Aston Martin Vantage mag je je mening in de comments delen. Bruut is hij alvast, al lijkt het alsof hij een stukje bumper mist vooraan. Achteraan ziet het geheel er zuiverder uit, terwijl de flanken bolle lijnen vertonen die we wel kunnen smaken.
Belgische prijzen hebben we voorlopig nog niet, in Duitsland zou je het sleuteltje krijgen als je 154.000 euro overschrijft naar de Britten. Leveringen beginnen in de lente van 2018.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden