Mercedes gaf de S-Klasse recent een facelift. Wat nog niet werd gefacelift, was de hybrideversie. Daar komt op de IAA verandering in.
Onder de lange kap van deze luxeberline vind je een 3.0 V6 benzinemotor met 367 pk. Die wordt gekoppeld aan een elektromotor van 122 pk. Combineer je beiden, dan haal je een verbruik van 2,1 l/100 km en een CO2 uitstoot van 49 g/km. Volledig elektrisch rijd je dan weer 50 km ver alvorens je de benzinemotor zou moeten aanspreken.
In slechts vijf seconden rij je van 0 naar 100 km/u. Dat kan dankzij de elektromotor die ondanks zijn klein aantal pk's toch 440 Nm op de wijzerplaat weet te zetten. Die elektromotor zit samen met de koppelomvormer en de koppeling vervat in de 9G-tronic versnellingsbak.
Dankzij een Eco Assist-instelling kan je de auto altijd de juiste aandrijvingscombinatie laten kiezen. De wagen vertrouwt daarvoor deels op het navigatiesysteem en de sensoren rondom, zodat de bochten en hellingen mee in het eco-schema vervat zitten.Nog een extra aanpassing is de kofferruimte. Dankzij efficiëntere accu's zag die zijn inhoud stijgen van 395 naar 410 liter.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 2 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden