Voorganger Gallardo had elf jaar nodig om zo'n 14.000 keer van de band te rollen. Opvolger Huracán vond na amper drie jaar al 8.000 gelukkige eigenaars. Exclusiviteit is tenslotte maar relatief.
Hoewel de baby-lambo in de line-up, schrikt dat gefortuneerde kopers niet af. Want de verkoop van de Huracán gaat goed, zeer goed. Drie jaar had Lamborghini maar nodig om 8.000 stuks te produceren en nummertje 8K is een relatief brave grijze Spyder met het stuur aan de verkeerde kant (lees: voor de UK). Ongeacht waar dat stuur staat is het natuurlijk goed nieuws voor de werknemers bij Lamborghini dat de verkoop zo goed gaat. Al durven we nu al onze hand in het vuur steken dat de Huracán niet de best verkopende Lambo zal zijn tegen het einde van zijn carrière.
Hoezo?
Wel, daar zal naar alle waarschijnlijkheid die verdomde Urus een stokje tussen steken. Je weet wel, de SUV van Lamborghini. Een model dat de Italianen zwaar doet investeren in haar infrastructuur en volgens de rekenaars de verkoop van het merk vanaf volgend jaar moet verdubbelen.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 19 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden