Fiat Argo volgt Punto op

fiat-argo-brasil_02

In Brazilië althans, want Fiat heeft met nog geen woord gerept over een wereldwijde commercialisering. Al moet gezegd worden dat het kleintje niet zou misstaan op onze wegen.

Met de naam werd eerder al geplaagd, nu krijgen we ook officieel de schulp te zien waar de Argo-badge zich op zal kleven. Meteen in een sportieve HGT-uitvoering. Waardoor de B-segment hatchback stoer bumperwerk met rode accenten en sportieve velgen krijgt. Al bij al daardoor geen misse verschijning, deze Argo. Denk Tipo maar dan een maatje kleiner.

Het probleem? Momenteel zal deze Argo enkel dienen als opvolger voor de Palio en Punto in Brazilië. Waardoor het niet helemaal duidelijk is wat Fiats plannen zijn voor de Europese markt. Gezien het feit dat de Braziliaanse tak deze hatchback in de markt zet als 'premium model' is de kans reëel dat hij op het niveau staat van een Europese B-segmenter. Waardoor stiekem de oversteek toch gemaakt kan worden.

fiat-argo-brasil

Afwachten dus. Al zou Fiat best wel een Punto vervanger kunnen gebruiken. De huidige generatie draait al mee sinds 2005, tijden toen er nog niet eens sprake was van Facebook in onze contreien.

Laatst gepubliceerd

Reacties (8)

Plaats een reactie
Quin 09:27
afbeelding van Quin

I like!

Jammer dat ie nu nog niet beschikbaar is in Europa, want ben op zoek naar een nieuwe wagen (R.I.P. Alfa) en deze zou wel een kanshebber zijn.

Yvesw 09:58
afbeelding van Yvesw

Wat heb je nog op het lijstje staan? :-)

Sven 10:14
afbeelding van Sven

En ook: wat is er met de Alfa gebeurd?

Quin 11:36
afbeelding van Quin

Motordefect toen we in Duitsland op reis waren. Temperatuurmeter ging opeens de hoogte in en hij viel stil zonder nog in gang te krijgen.

Ze zijn het nu aan het onderzoeken in de Alfa-garage hoe dit gekomen is. Ze hebben gezien dat er water bij de olie zat en dat we blijkbaar ook zonder olie hebben gereden. Iets wat trouwens onmogelijk onze fout kan zijn, want geen melding van olietekort + oliepeil voor de reis gecheckt + net op onderhoud en keuring geweest.

Enfin, het krijgt dus nog een lang staartje met veel getouwtrek, vrees ik. Maar zoiezo is m'n keus van nieuwe wagen beperkter geworden omdat de waarde van m'n Giuilietta nu wel gekelderd is :-) (of Alfa moet nog tegemoet komen).

Ik wil nog steeds met eenzelfde model als de Giuilietta rijden, en momenteel neig ik naar een Mini of een Mazda 3. Andere voorstellen zeker welkom :-p !

Mathieu 12:25
afbeelding van Mathieu

Als ik mocht kiezen was het de Mazda 3 SkyActiv-G 2.0 165 GT-M. Ben zelfs al eens uit curieusiteit een offerte gaan halen. Geen turbo die stuk kan gaan, een 2l onder de poep, ...

Quin 09:31
afbeelding van Quin

Ik zou zeer graag die motorisatie kiezen, maar doordat m'n Giulietta volledig z'n waarde heeft verloren, zal ik wat lager moeten zoeken, vrees ik.

Gisteren in de garage ook de CX-3 zien staan, ook zeker geen misse wagen!

Yvesw 12:26
afbeelding van Yvesw

Ik denk afgaande op je noden (aardig sturende C-segmenter) je exact mijn twee voorstellen hebt aangehaald. :-)

dave 22:29
afbeelding van dave

Mazda 3
best sturende wagen die ik ooit gereden heb, toch in dit segment.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Zoute-Grand-Prix

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws