Peugeot zal niet aanwezig zijn op de IAA van Frankfurt in het najaar van 2017. Dat liet de boekhouding weten na een diepgaand cijferonderzoek in een kosten-batenanalyse.
Peugeot lijkt daarmee de trend te volgen die andere merken opzetten. Met name het autosalon van Parijs dit jaar blonk uit door de grote afwezigen. Geen Volvo, geen Ford en ga zo maar verder. Nu geeft Peugeot als eerste forfait voor het autosalon dat volgend najaar in buurland Duitsland plaatsvindt.
Bij Peugeot hebben ze de cijfertjestabellen eens opengespreid en zijn ze tot de conclusie gekomen dat een groot autosalon niet meer evenredig is aan een goede verkoop. De budgetten zijn niet oneindig en het merk zet liever in op andere vlakken. Daarbij komt nog eens dat Peugeot in Duitsland met een marktaandeel van slechts 1,7% altijd maar weer moest opboksen tegen de waaier aan nieuwigheden bij de Duitse merken die daar nu eenmaal beter in de markt lagen.
Peugeot kijkt verder naar een ander vorm van visibiliteit op maat, zoals Ford met haar "Go Further"-presentaties begon in 2016. Of er ook andere autosalons sneuvelen is nog niet geweten, al kan ook dat het geval zijn als de opbrengst te min is voor het merk.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 23 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden