En daarmee eindigt de Japanner voor de Mercedes E-Klasse, Audi A4 en BMW M2. Jep, dat las je goed.
Dat Japanners blijkbaar stevig andere parameters gebruiken om te bepalen wat nu juist de auto van het jaar is. Want geef toe, in de lijst; Toyota Prius, Audi A4, BMW M2, Jaguar F-Pace, Volvo XC90, Subaru Impreza en Abarth 124 Spider zal je waarschijnlijk nooit de Impreza de volle punten geven. Niet dat er iets mis is met de Subaru maar de concurrentie is ijzersterk, stevig beter afgewerkt en vaak een technologische showcase (we kijken naar jou E-Klasse).
Nee, voor de Japanse juryleden is de auto van het jaar een sedan met een boxermotor, vierwielaandrijving en wat verstopte rallygenen. Daarna mag de Toyota Prius (ook een Japanner) volgen en dan de Audi A4.
Onze Europese evenknie, de COTY-verkiezing weet pas in maart volgend jaar haar winnaar. Al zijn daar de finalisten wel bekend; De Alfa Romeo Giulia, Citroën C3, Mercedes E-Klasse, Nissan Micra, Peugeot 3008, Toyota C-HR en Volvo S90/V90.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 8 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden