Hoewel je naar Audi-normen anders zou verwachten is de TT line-up relatief magertjes. Want onder de kap tekent maar één diesel present, de 2.0 TDI. Die kan je voortaan ook verkrijgen met de Quattro-aandrijving. Inderdaad, ook wij dachten dat de TT Coupe 2.0 TDI quattro S tronic al jaren op de markt was maar niets is minder waar.
Op wereldmarkt beschikken de helft van nieuwe TT's over vierwielaandrijving. Toch bestaat de line-up niet uit een overaanbod van Quattro's. Zo kan je de dieselvariant niet verkrijgen met het systeem. Tot nu, want Audi kondigt met trots aan dat de 2.0 TDI een S tronic automaat en Quattro-aandrijving krijgt. Waardoor je ook in de winter veilig met je stoofpijp op locatie geraakt.
Met 184 pk sprint je alvast in 6,7 seconden naar de honderd terwijl de top op 234 km/u blijft steken. Of je een TT met diesel wilt, dat is natuurlijk een heel ander verhaal, want de 2-liter TFSI is een pareltje in de coupe.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 3 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden