Dat het eraan zat te komen. De hybride Panamera eigende zich bij de vorige generatie een flink stuk van de verkopen toe, dus nogal wiedes dat hij terug zou keren in de nieuwe Panamera.
In de nieuwe krijgt hij de benaming Panamera 4 e-Hybrid mee, waarbij de 4 staat voor de vierwielaandrijving die de vorige generatie miste. Daarmee is deze hybride Panamera de derde vierwielaangedreven variant in het aanbod, na de 4S en de 4S Turbo.
Als aandrijving dient de 3.9 V6 met twee turbo's, goed voor 330 pk en 450 Nm. Extra vermogen wordt geleverd door een elektromotor met 136 pk en 400 Nm koppel, waardoor het gecombineerde vermogen 462 pk en 700 Nm bedraagt. Porsche schat het gemiddeld verbruik op 2,5 l/100 km, de CO2-uitstoot bedraagt daarbij 56 g/km. Bij de vorige generatie was dat nog 71 g/km. Volledig elektrisch kom je 50 km ver. De capaciteit van de accu bedraagt nu dan ook 14,1 kWh, ten opzichte van de 9,4 kWh in de vorige Panamera S e-Hybrid.
Dankzij onder andere de achttraps PDK-automaat haal je de 0-100 km/u in slechts 4,6 seconden. De top ligt op 278 km/u. De elektromotor komt nu al van bij het begin de benzinemotor versterken, waar je vroeger het gaspedaal al stevig moest intrappen om van de combinatie te genieten.
Porsche brengt de Panamera 4 e-Hybrid mee naar het autosalon van Parijs. Een Belgisch prijskaartje is er Intussen ook. Je hebt hem vanaf 110.957 euro.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 7 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden