In Colombia heeft Renault het doek van de eerste pickup van het merk gehaald. De Renault Alaskan moet het gamma in lichtebedrijfsvoertuigen komen aanvullen.
De Alaskan is echter even Frans als de Fiat Fullback Italiaans is. Renault maakt handig gebruik van de know-how van partner Nissan om de NP300 Navara een Frans gezicht te geven. We krijgen dan ook de kenmerkende Renault-snoet met de C-vormige LED-dagrijverlichting.
3,5 ton slepen
Onder de kap komt een 2.3 viercilinder dieselmotor, die je ook kan kennen uit de Renault Master. In de Alaskan levert de motor 160 of 190 pk. Het vermogen wordt op de weg gezet via de achterwielen, ofwel via vierwielaandrijving. De Alaskan mag maximaal 3,5 ton aanhangergewicht slepen en krijgt een bodemvrijheid van 23 cm.
Ook binnenin zien we een Nissan-stempel weerkeren, al deed Renault wel de moeite om een eigen stuurwiel te monteren.
De Alaskan zal gebouwd worden in Mexico en komt eerst op de Zuid-Amerikaanse markt terecht. Later zal de wagen ook in Spanje en Argentinië gebouwd worden en richting onze contreien bollen.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 9 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden