Exact een jaar geleden stelde Zweedse autobouwer Koenigsegg de Regera voor in Genève. Nu, één jaar later staat 'ie er terug met maar liefst 3.000 aanpassingen en de term 'productieklaar' op z'n kont. Met net zoals de Bugatti Chiron de beschikking over 1.500 pk maar dan wel met de hulp van enkele elektromotoren. Een hybride zeg maar.
Beroepen ze zich bij Bugatti puur op verbrandingskracht met de nieuwe Chiron, dan pakt Koenigsegg het iets milieubewuster aan. Het is te zeggen, de Regera gebruikt als basis een nog steeds uit de kluiten gewassen twinturbo 5-liter V8 maar krijgt daarbovenop hulp van drie elektromotoren. Het resultaat? 1.500 pk en 2.000 Nm. Waardoor de Zweed eigenlijk met grofferre cijfers pronkt dan de Bugatti.
Uniek aan de creatie van Christian Von Koenigsegg is het gebrek aan een traditionele versnellingsbak. In de plaats gebruikt de Regera een - en we citeren letterlijk - 'koppelingsslippend mechanisme dat een hydraulische koppeling gebruikt om het koppel om te vormen bij gemiddelde tot hoge snelheden tijdens snelle acceleraties.' Een definitie die ons wat doet denken aan een CVT, al belooft het merk dat we ons kunnen verwachten aan een traditioneel acceleratiegevoel.
Sprint naar de honderd? 2,8 seconden. Topsnelheid? 400 km/u. Hoe snel je dat getal tevoorschijn kan toveren? In 20 seconden...
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 14 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden