Porsche heeft officieel te kennen gegeven haar Cayman GT4 Clubsport voor te stellen op het autosalon van Los Angeles volgende maand. Dat wordt het circuitklare broertje van de Cayman waarmee racers kunnen deelnemen in verschillende raceseries over heel de wereld.
Porsches horen eigenlijk vooral thuis op circuit, daarom dat het merk uit Stuttgart van haar straatmodellen meestal ook een circuitvariant in de aanbieding heeft. De Cayman GT4 krijgt er ook zo ééntje die door het leven zal gaan als Cayman GT4 Clubsport.
Achterin blijft de 3.8-liter zescilinder behouden met 385 pk. Vooraan leent de racer de ophanging van de 911 GT3 Cup. Andere aanpassingen zijn een mechanisch (sper)differentieel, race-conforme remmen, een rolkooi, een gewichtsverlaging van zo'n 40 kg (1.3 ton) en een PDK-automaat.
Waar racen?
Wat het nut is van zo'n Cayman GT4 waarmee je enkel op het circuit mag? Wel, ongeveer elke raceserie verwelkomt de wagen. Zo zal Porsche de Clubsport homologeren voor de Pirelli World Challenge, Continental Tire Sports Car Challenge, Pirelli GT3 Cup Trophy USA, Ultra 94 GT3 Cup Challenge Canada en een hoop andere series.
Op 18 november beleeft de circuit-Cayman zijn debuut.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 35 min geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 22 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden