Audi brengt een nieuwe motor mee naar het Vienna Motor Symposium. Het gaat om een nieuwe 2.0 TFSI die 190 pk en 320 Nm voortbrengt.
Het koppel van 320 Nm wordt tussen de 1.450 en 4.400 Nm aangehouden, zodat volgens Audi elk soort rijder aan zijn trekken komt. Maar koppel en vermogen zijn niet alles, en daarom geeft Audi ook mee dat deze 2.0 TFSI minder dan 5,0 l/100 km verbruikt.
De ingenieurs bedachten een nieuwe manier voor de verbranding die vergelijkbaar is met de Miller-cyclus. Die werd verder ontwikkeld en daarbij de inlaattijd verkort, werd een hogere compressiedruk opgebouwd en wordt de inlaatklep ook vroeger gesloten. De gehele motor weegt zowat 140 kg en maakt gebruik van olie met lage wrijvingscoëfficiënt (0W20).
Audi introduceerde de TFSI-motoren tien jaar geleden, meteen het begin voor de downsizetrend bij de Duitsers. Deze nieuwe 2.0 TFSI zal voor het eerst worden gemonteerd in de Audi A4 die we eind dit jaar verwachten.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 20 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden