Begin deze maand toonde Henrik Fisker ons de Thunderbolt, een heerlijk gelijnde coupé gebaseerd op de Vanquish. Bij Aston Martin kunnen ze niet helemaal lachen met die creatie zonder hun goedkeuring. Pittig detail: Fisker was vroeger de hoofddesigner bij het Britse merk.
Hij creëerde de DB9 en de V8 Vantage voor Aston Martin, twee wagens die tot de dag van vandaag over heerlijke lijnen beschikken. Je zou dus ook verwachten dat Aston Martin vereerd was toen Fisker besloot om een coupé te ontwerpen gebaseerd op de Vanquish. Niet dus, want het merk spreekt van een onacceptabele creatie waarmee hij profiteert van het succes van Aston Martin. Ouch.
Vooral het feit dat Fisker daadwerkelijk exemplaren voor klanten wilt maken zonder goedkeuring van de Britten schiet in het verkeerde keelgat bij Aston Martin. Rechterlijke stappen zijn dan ook ondernomen. Tenslotte schoppen ze bij AM ietwat na door te zeggen dat de donorwagen voor de Thunderbolt een oudere DB9 in plaats van een Vanquish.
De vraag is echter: waar trek je de grens? Want tuners mogen tenslotte ook bodykits maken voor bijna alle wagens. Vinden jullie dat Fisker het recht moet hebben om de Thunderbolt te maken?
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 7 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden