Een handvol journalisten mocht al eens rondrijden met de Audi R8 e-tron, daaruit zijn enkele details gekomen die we nog niet wisten. Zo heeft de R8 e-tron wat last van obesitas.
De Audi R8 e-tron weegt geen gram minder dan 1.840 kilogram. Dat is echt zwaar als je weet dat de R8 V10 aftikt op 1.555 kilogram en de R8 V10 Plus slechts 1.454 kilogram in de weegschaal legt. De elektrische supercar is zelfs 100 kilogram zwaarder dan de Lexus RC F.
Maar hem obese noemen is natuurlijk wat kort door de bocht. Audi heeft zonder twijfel schitterende ingenieurs zitten die er elke dag hun stinkende best voor doen om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Laat ons dus concluderen dat het technologisch nog niet mogelijk is om die batterijen en elektromotor efficiënter en minder zwaar te produceren dan de goeie 300 kilogram van vandaag.
Veel last hadden de journalisten die er reeds mee mochten rijden alvast niet van. Hoewel hij zwaar is, blijft de R8 een echte supercar - dat had je wel kunnen verwachten met een 0-100 km/u sprintje van 3,9 seconden.
Deze Audi R8 e-tron zal eind dit jaar commercieel verkrijgbaar zijn.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 21 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden