Nog eentje en dan is het gedaan. De supercar waar we de laatste jaren eigenlijk van af wilden. Was hij té perfect? Of waren ze vergeten hem emotie mee te geven? Morgen wordt de laatste Veyron alvast getoond op het salon van Genève.
Bugatti deed het zichzelf wat aan door de laatste Veyrons als actiemodelletjes van de hand te doen. Uiteindelijk heeft de Veyron bijna evenveel actimodellen gekregen als een gemiddelde VW Golf-generatie. De laatste Veyron krijgt de bijnaam La Finale en laat weinig aan de verbeelding over.
De laatste van 450 Veyrons is gebaseerd op de Grand Sport Vitesse, de recentste versie van de Veyron. Net als de eerste Veyron wordt deze La Finale in roodzwarte combinatie gespoten. Al draaide Bugatti de combinatie wel om, de rode delen van de eerste zijn nu zwart en omgekeerd.
Onder het schild van deze Veyron vind je nog altijd de W16 met acht liter longinhoud. 1.200 pk en 1.500 Nm zijn zijn deel en in 2,8 seconden spurt hij vanuit stilstand naar de 100 km/u. Een topsnelheid? 408 km/u als je de ballen hebt, al blijken vooral de asfaltwegen in het Midden-Oosten daartoe geschikt.
Met het einde van de Veyron valt het doek over Bugatti niet, een opvolger staat in de coulissen. Het zal echter nog even duren vooraleer die er daadwerkelijk is en deze Veyron overtreffen wordt moeilijk.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 4 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden