Omdat de klanten er zo lief naar vroegen krijgen ze hem. Een raceklare P1 GTR met zo'n 1.000 pk en een kostprijsje van 2,5 miljoen.
Het verhaal gaat als volgt: Enkele klanten van de P1 hadden de vraag of McLaren geen extremere variant zou willen bouwen. McLaren ging op het aanbod in, vroeg aan elke klant of ze het zagen zitten en komen nu met de P1 GTR op de proppen. Inderdaad, de 'GTR'-benaming is terug van weggeweest bij McLaren. Maak al maar plaats naast je poster van de F1 GTR Longtail...
1.000 circuitklare pk's
Verwacht geen straatlegaal model. De P1 GTR gaat, net zoals de FXX van Ferrari, een circuitspeeltje zijn waarmee eigenaars maar een paar keer per jaar mogen rijden. Op dit moment spreken ze van minimaal zes keer op F1-circuits over heel de wereld.
McLaren gaat zo'n 2,5 miljoen vragen voor deze wagen waarmee je eigenlijk niet mag rijden wanneer je wil. Al krijg je meer dan de wagen. Zo krijg je de privégegevens van enkel belangrijke mensen binnen het merk (om te zeuren over de afstelling van de ophanging en de kleur van de bouten aan de deur natuurlijk) en mag je gaan oefenen op de race simulatoren van het merk. Uiterlijk zou de wagen er nog extremer uitzien en zal de spoorbreedte toenemen.
Recente reacties
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 13 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 13 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Geloof je het zelf? Stroohm wilt dit natuurlijk, want dan kunnen zij dik cashen. Maar dit is...
Door this 14 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 21 uur geleden