Vignale-badge moet Ford in Europa uit rode cijfers halen

vignale-s-max-vignale-concept-9

Volgend jaar zal Ford haar nieuw submerk, Vignale, voor het eerst lanceren op de Mondeo. De luxe-afdeling van de Amerikaanse autobouwer moet er mee voor zorgen dat Ford eindelijk opnieuw winst maakt in Europa.

Groene cijfers heeft Ford in Europa al lang niet meer gezien. Sinds 2010 konden de Amerikanen geen winst meer maken op ons continent. Daar hoopt ze iets aan te kunnen dankzij haar nieuwe luxebadge Vignale. Ford wil daarmee klanten stelen die anders naar de typische premium merken gaan, lees: BMW, Mercedes, Audi,...

Premium-oorlog

Of dat gaat lukken is een andere vraag. Er zijn heel wat sceptici. Elke autobouwer wil namelijk de premium-koper. Alfa Romeo is bezig aan een opmars, Citroën startte met haar DS-badge, Renault startte met de Initiale Paris-badge en dan zwijgen we nog over de standaard Duitse merken die met een razendsnel tempo hun aanbod en dus klantenbestand vergroten.

Maar het moet lukken volgens Ford. Zij zeggen dat 1 op 6 Ford S-Max-rijders daarvoor met een Duitse premium wagen reed. Het zou dus geen onmogelijk opdracht moeten zijn die koper opnieuw te upsellen naar een duurdere variant.

Lincoln naar Europa?

Ford heeft echter nog meer in haar mars om opnieuw te fleuren op Europese bodem. Volgend jaar zal de Mustang voor het eerst bij ons te koop zijn. En daarnaast zou Lincoln de grote plas oversteken en binnenkort in Europa gelanceerd worden. Al wil Ford dat laatste noch ontkennen, noch bevestigen.

Nog voor 2017 zal Ford 25 nieuwe of opgewaardeerde modellen hebben gelanceerd in Europa. Daarmee willen ze de Europese verkoopcijfers met 25% doen groeien tot 1.65 miljoen stuks per jaar.

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
Wim 18:24
afbeelding van Wim

Een opvolger van de Ford GT maken ja, dat gaat pas helpen :)

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws