Italianen en langetermijnplannen: het blijft een moeilijk huwelijk.
Alfa Romeo heeft bij een presentatie voor aandeelhouders in zijn glazen bol laten kijken. Daar waar de Italianen in 2018 nog zeven nieuwe lanceringen voorspelden, toen nog onder de leiding van wijlen Sergio Marchionne, blijven daar vandaag maar vier over. FCA-baas Mike Manley lijkt dus een andere koers te willen varen dan Marchionne.
In 2018 klonken de berichten voor Alfa nog hoopvol. Tegen 2022 zouden er twee nieuwe SUV’s bijkomen, een boven en een onder de Stelvio. Daarnaast zou de Giulietta eindelijk vervangen worden en zou de Giulia een coupéversie krijgen die GTV zou gaan heten. En ook de 8C zou een opvolger krijgen. De Giulia en Stelvio zelf zouden tegen dan toe zijn aan een facelift.
Vandaag is de toon heel wat bedeesder. Manley toonde aan zijn aandeelhouders vier nieuwe producten: de gefacelifte Giulia en Stelvio, de Tonale (een C-segment-SUV) en een SUV in het B-segment, die een volledig elektrische versie krijgt. Geen vlaggenschip-SUV meer dus, en ook geen GTV of 8C. Benieuwd of de ijzeren hand van Carlos Tavares daar voor iets tussen zit, maar opvallend is het wel dat na Fiat nu ook Alfa Romeo behoedzamer naar de toekomst kijkt.
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 15 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 16 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 18 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 22 uur geleden