Momenteel maakt designer Frank Stephenson het goede weer bij McLaren, in het verleden was hij verantwoordelijk voor de eerste generatie MINI onder BMW-vlag. Een terugkeer naar zijn MINI-roots gaat rond in de geruchtengang en dat zou wel eens goed nieuws voor MINI kunnen zijn.
Vraag het elke liefhebber van de 21e eeuw-MINI, de eerste generatie was de meest pure. Zowel op designvlak als qua dimensies. En dat hebben we te danken aan Frank Stephenson, de designer die de zware taak kreeg om MINI terug leven in te blazen. Dat was zo succesvol dat hij in 2001 werd opgepikt door Fiat en Ferrari om de - eveneens succesvolle - Fiat 500 en Ferrari F430 te pennen. Wat later verkaste de man richting McLaren om de sportwagens vorm te geven van het Britse merk.
Om maar te zeggen dat Stephenson geen one hit wonder is.
Meer nog, de man is één van de grootste haters van de nieuwe generaties MINI die zijn origineel opvolgden en noemt de Countryman een verkrachting van het merk (in iets mooiere woorden weliswaar). Goed nieuws echter voor Stephenson, want Anders Warming, de designer die MINI naar de vaantjes hielp - volgens Stephenson - is verkast naar Borgward. Waardoor er een plaatsje vrij is als hoofddesigner voor MINI. Een plaatsje dat hopelijk opvulling krijgt van de OG in MINI-land.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 23 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden