Het lijkt erop dat het record van de Lamborghini Aventador SV op de Nurburgring wel eens het laatste kan zijn, want het management van het circuit wil niet meer dat er naar records gestreefd wordt op hun stukje asfalt.
Het was mooi, die ronderecords. Elke keer verlegden constructeurs hun grenzen en gingen ze de competitie aan met elkaar om toch maar het ronderecord te halen. Ze deelden elkaar zelfs in in categorieën; FWD, RWD, AWD en zelfs elektrische wagens kregen elk hun ranking. Maar daar zou volgens Apex The Movie een eind aangekomen zijn.
Bij het opmaken van het ronderecord van de Koenigsegg One:1 kregen ze te horen dat het management niet langer wil dat er specifiek voor ronderecords gereden wordt op de Nürburgring. Voor de desbetreffende mannen is dat jammer, aangezien ze hun volledige voorbereiding al hadden afgerond en de ultieme poging toch niet mocht doorgaan.
ongeval
Het management van de Nürburgring geeft als reden het ongeluk van een paar weken terug op. Als gevolg daarvan werden snelheidsbeperkingen op de Nürburgring ingevoerd, waardoor een nieuw ronderecord uit den boze is. Zo is er een stukje waar volgens Koenigsegg makkelijk 300 km/u kan gehaald worden met de One:1 tegenwoordig beperkt in snelheid op 200 km/u.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden