Volkswagen Amerika hintte aan AutoblogGreen dat het vooral van plan is om de XL1 aan te bieden op de leasingmarkt. De hyperzuinige wagen die in een beperkte oplage van 250 stuks gaat gebouwd worden begint meer en meer op een proefproject van Volkswagen te lijken.
Met een beperkte oplage van 250 stuks konden we al op voorhand afleiden dat Volkswagen de XL1 vooral wou gebruiken als proeftuin. Het gerucht dat hij enkele geleased kan worden versterkt deze gedachte alleen maar.
VW is waarschijnlijk van plan om de 250 wagens aan een hoop klanten te leasen (lees: proefkonijnen), waarna die na X-aantal jaar de wagens moeten teruggeven zodat VW ze van top tot teen kan onderzoeken.
Spijtig, want wij waren danig onder de indruk van de XL1 op het autosalon van Genève. Met een 0,8 tweecilinder TDI- en een elektromotor moet de 795 kg zware XL1 gemiddeld zo'n 0,9 liter gaan verbruiken. Absurd getal waarvan de haalbaarheid ook soms twijfelachtig is.
De XL1 had alles in zich om een nieuw nichesegment te worden binnen autowereld. De productieprijs - en bij uitbreiding verkoopprijs - zal echter zo hoog zijn uitgevallen dat ze verplicht moeten leasen (lees: anders zou niemand hem toch kopen).
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 2 dagen geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 3 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden