De hoofdredacteur van Top Gear magazine Charlie Turner heeft de Opel Ampera succesvol door een reeks tunnels onder het kanaal kunnen sturen. De Ampera hield het tijdens de puur elektrische rit zelfs 102 kilometer lang vol wat ver boven de officiële figuren is.
Natuurlijk konden de hoofdtunnels niet gebruikt worden aangezien deze constant in gebruik zijn door treinen. Het meeste van de rit was in een van de onderhoudstunnels die 75 meter onder het wateroppervlak liggen. De wagen werd in hold mode (hold charge, batterij-besparende modus) tot aan de ingang gereden. De rit zelf werd volledig elektrisch afgelegd in de normale modus. Na de 55 km lange tunnel was er zelfs nog zoveel batterijcapaciteit over dat Turner nog eens 47 kilometer extra deed (in de andere richting, terug richting Engeland) wat ver boven het officiële cijfer van +- 63 km is.
"We houden wel van een uitdaging bij Top Gear, en al zeker eentje omtrent het kanaal", zei Turner. "Onze jongens van de televisie deden het al met een amfibische pickup en wij doen het nu nog eens opnieuw met een Ampera." Met deze publiciteitsstunt gaat de Opel Ampera de geschiedenisboeken in als de eerste productiewagen die van Engeland naar Frankrijk is gereden.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden