In de aanloop naar de IAA geeft Peugeot wat meer informatie vrij over het hybride-project op basis van de 208. Dat project - ze noemen het alvast Mission 49-8 - verliest alvast 200 kg.
Peugeot werkte voor het project samen met Total. Niet toevallig, want het brandstofmerk wil haar naam meer koppelen aan alternatieve aandrijvingen. De aandrijving gebeurt door de 1.2 driecilinder benzinemotor die gekoppeld is aan een Hybrid4-accupakket. Dat laatste vind zijn oorsprong in de Peugeot 908 die deelnam aan de Le Mans-races. De benzinemotor produceert 68 pk, de elektrocombinatie 136 pk. Daarmee rijdt de 208 Hybrid FE van 0 naar 100 km/u in 8 seconden en verbruikt daarbij slechts 2,1 l/100 km. De uitstoot van de wagen zou daarbij 49 g/km bedragen.
Voor de beeldvorming geeft Peugeot slechts een paar witte schaalmodellen mee, op een echt beeld is het wachten tot de voorstelling op de IAA in Frankfurt.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
...en wat ga je met dat enorme vermogen aanvangen in de file?
Door Wim Verhaegen 12 uur geleden
Juich, oldtimerliefhebber: Gent en Antwerpen laten je straks weer gratis binnen in de LEZ
Zoals je in het artikel kan lezen, gaat het om een wijziging die de Vlaamse Overheid uitgewerkt...
Door Joram 16 uur geleden
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Als je autofans genoeg sponsort, denk ik dat ze voor jou ook wel een artikeltje willen schrijven ;)
Door this 18 uur geleden
Mazda CX-60 (2024) diesel of PHEV: de ultieme Sahara-test
Ook eigenaar ve CX-60 phev, en zo te lezen wordt de aanstaande trip naar Turkije wel spannend hoe...
Door Ruzi 1 dag geleden