De nieuwe A4 kan niet achterblijven op technisch vlak dacht Audi, daarom brengen ze de G-tron techniek die we al kenden van de A3 over naar hun gloednieuwe middenklasser.
De G-tron techniek, beter bekend als rijden op aardgas, is al even in de configurator van Audi terug te vinden, voorlopig enkel bij de A3. Bij de A3 beschik je over 110 pk en 220 Nm koppel op de vooras uit een 1.4 TFSI. Die zorgde niet voor de beste prestatie, maar was voor Audi voldoende.
Voor deze nieuwe A4 hebben ze echter voor een andere krachtbron gekozen. In de A4 G-tron schuilt de 2.0 TFSI in het vooronder met 170 pk.
De aardgastank is vervaardigd uit carbon en plastiek en kan 19 kg aardgas opslagen onder 200 bar druk. Het verbruik op aardgas is minder dan 4 kg per 100 km bij rustig rijgedrag en in combinatie met de gewone benzinetank zouden afstanden tot 950 km mogelijk moeten zijn. Hiermee komt de g-tron verder dan een A4 met de 2.0 TDI ultra.
Over het prijskaartje voor deze gasontbrander is nog niets duidelijk, wel is geweten dat hij enkel in de Avant versie gaat verschijnen. Voor de geïnteresseerde koper is het nog wachten tot halfweg 2016.
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 7 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 8 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 11 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 14 uur geleden