Renault is na het elektrische avontuur ook op de kar van de zuinige auto's gesprongen. De woordgrapjes laten we even terzijde wanneer we langs de Renault Eolab wandelen, een model dat toekomt met 1 liter benzine per 100 km
De Eolab is een zogenaamde plug-in hybride van de nieuwste generatie. Die naam laat Renault toe een laag verbruik te claimen, zoals andere merken ook wel durven doen.
Voor de elektrische aandrijving wordt beroep gedaan op een elektromotor die de wagen zowat 60 km kan aandrijven. Als de batterij leeg is, of als je wat meer vermogen nodig hebt, springt de 0.9 TCe bij, de motor die we ook in de Twingo terugvinden en die hier goed is voor 75 pk en 95 Nm.
Behalve de vooruitstrevende motorencombinatie maakt Renault ook gebruik van een pak gewichtsbesparing om de Eolab zuiniger te maken. De hatchback weegt 400 kilogram lichter dan een gemiddelde middenklasser. Binnen enkele weken kunnen we zelf exclusief een ritje doen met de zuinigste Renault op aarde.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 21 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden