Dat downsizing niet altijd een stap terug hoeft te zijn bewijst Bentley met een V8-krachtbron in de Flying Spur.
Voordien was Bentleys luxelimousine enkel verkrijgbaar met een W12, maar net zoals in de Continental GT kan je nu ook een 'kleinere' V8 in het vooronder krijgen. Die is goed voor 507 pk en 660 Nm. Cijfers waarmee je de 2,4 ton wegende Brit in 5,2 seconden naar de honderd stuurt en een topsnelheid haalt van nog steeds 295 km/u. Een achttrapsautomaat en vierwielaandrijving zorgen voor de nodige veiligheid en souplesse.
Het 4 liter-blok afkomstig van Audi kan trouwens rekenen op cilinderuitschakeling. Mede daardoor daalt het verbruik - tegenover de W12 - met enkele litertjes tot 10,7 liter/ 100km. Uiterlijk herken je de Flying Spur met V8-kracht aan de specifieke einddempers in de vorm van een liggende acht.
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 45 min geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 1 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 17 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 18 uur geleden