BMW heeft een drukbevolkte stand op de IAA. De Duitsers tonen in hun thuisland namelijk een pak nieuwigheden. Eentje daarvan is deze X5 van wat intussen de derde generatie is.
Het is er de tijd voor om de luxepaarden en Chelsea Tractors te vernieuwen. Behalve bij BMW zien we ook bij andere merken de vernieuwingsdrang in de hogere regionen van het gamma. BMW pakt alvast uit met de - relatief - lage verbruikscijfers van de X5. Die worden bekomen door de aerodynamica in gedachten te houden bij het ontwerp van de wagen. Aero Blades, Air Curtains, Air Breathers, je zou gaan denken dat ook de veelvuldig aanwezige airbags iets met het verbruik te maken hebben.
viercilinder
BMW bouwt de X5 sDrive 25d binnenkort, een 218 pk sterke diesel die voor vier cilinders kiest. Dat is voor het eerst in de X5, want voorheen wilde men enkel zescilinder diesels inbouwen. de 25d-variant koppelt het vermogen aan een uitstoot van 149 g/km. Krachtiger varianten zijn er ook, met de xDrive50i (450 pk), de xDrive30d (258 pk) en de xDrive M50d (381 pk). De xDrive50i gaat overigens voor 80.750 euro buiten bij de dealers.
Uitgebreide info vind je natuurlijk terug in het "Officieel"-artikel. Nieuws over de X5 eDrive vind je terug in een apart artikeltje over de IAA.
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 2 sec geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 32 min geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 3 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 6 uur geleden