De C4 groeit 5 cm in de lengte, tot 4,33 m. De hoofdruimte werd geoptimaliseerd zodat een gevoel van ruimte werd verkregen, iets wat een basisvereiste lijkt te worden in het Citroën-gamma. De totale hoogte van de wagen kwam 3 cm hoger te liggen. Citroën claimt trouwens de grootste kofferruimte in haar klasse voor de C4, met 408 l.
Milieuvriendelijkheid is ook bij deze wagen een codewoord, de microhybrides in de vorm van de e-HDi-motoren stoten slechts 109 g CO2/km uit.
De C4 krijgt een aantal features mee die voorheen voor de grotere berlines gereserveerd waren. Zo krijgt de wagen een systeem voor dodehoekbewaking, een programmeerbare snelheidsbegrenzer/-regelaar (verschillende snelheden kunnen worden opgeslagen), elektrische lendensteun en massagefunctie in de zetels vooraan en een opnieuw doordachte individuele regeling van de klimaatregeling.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 18 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden