Geen vrees, Ferrari zal de volgend jaar verschijnende facelift van de FF niet uitrusten met een geblazen motor. Want dat de atmosferische V12 blijft, dat staat vast. Toch moeten potentiële klanten zich verwachten aan een stevige verrassing. Iets elektrisch, Ferrari?
Of Ferrari creëert hier een storm in een glas water en heeft het over een nieuwe lakkleur, of er staat wel degelijk iets speciaal op de planning voor de opgefriste FF. Die maakt volgend jaar zijn debuut op het autosalon van Genève en ongeveer alle geruchtenmolens in autoland spreken van een hybride-set-up. Daarbij blijft de 660 pk sterke V12 behouden, maar krijgt hij hulp van een elektromotor. Hoe dat juist zit met de vierwielaandrijving die de FF heeft, dat is op dit moment nog niet helemaal duidelijk (elektromotor voor de voorwielen?).
Moest dit het geval zijn, dan zal de FF bij z'n facelift +700 pk weten op te wekken. Een serieuze extra die ook nog eens zal profiteren van het lagere gewicht. Want de facelift krijgt waarschijnlijk een lichter koolstofvezel dak, betere aerodynamica en een nieuwe (en tevens lichtere) 8-traps automaat.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 18 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden