De M4 GTS is een tot 700 stuks gelimiteerde showcase van BMW die het tot 500 pk schopt dankzij waterinjectie. Jup, dat las je goed, de strafste M4 drinkt water.
In augustus nog voorgesteld als een concept, vandaag is 'ie dat stadium voorbij. Waardoor de M4 GTS een officieel model is bij BMW. Daarbij neemt hij eigenlijk één op één het design van de concept over. Met een agressieve bodykit die bestaat uit een aanpasbare spitter vooraan, een drukke motorkap en een knoert van een spoiler achterop de carbon-fiber-reinforced plastic kofferklep.
Afwerken doet BMW het model met oranje accenten en met al even oranje velgen. Primeur in autoland zijn de OLED-achterlichten. Vooraan krijg je LED's ter beschikking.
Met rolkooi
Binnenin wordt het M4-interieur overtrokken met Alcantara en krijg je heerlijke koolstofvezel sportstoelen en een lichtgewicht dashboard. Achterin verdwijnen de stoeltjes, net zoals de deurgrepen vooraan, want voortaan zal je aan een touwtje moeten trekken om de deur toe te slaan. Ga je voor het Clubsport-pakket, dan plaats BMW nog een lekkere oranje rolkooi, een zespuntsharnas en een brandblusser in het interieur.
Een M DCT-automaat met zeven trappen, aanpasbare M-ophanging en carbon ceramische remmen zijn volledig standaard. Het gewicht, dat daalde dan weer tot 1,510 kilogram.
Waterkracht
Belangrijkste aan heel deze M4 GTS is de technologische evolutie onder de kap. Wat dat juist is? Wel, BMW zal water vernevelen in de motor. Nee, daardoor loopt het geheel niet in de soep, wel zal de 3.0 twinturbo zes-in-lijn daardoor dankzij een koudere ontbranding over 500 pk en 600 Nm beschikken. In de reguliere M4 zonder waterinjectie krijg je 431 pk en 550 Nm.
Een sprint naar de honderd leg je met deze GTS af in 3,8 seconden om daarna door te blazen tot 305 km/u. Een rondje ring zal je zelf niet moeten timen, want BMW deed het in 7 minuten en 28 seconden. Dat is maar liefst 24 seconden sneller dan de reguliere M4 en 20 seconden sneller dan de M3 GTS Coupé met V8. Productie van deze extreme M4 is gelimiteerd tot 700 stuks. Hoeveel je neer moet leggen voor deze machine geeft BMW niet mee.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 20 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden