Hyundai en Kim Clijsters geven jong tennistalent steuntje in de rug (Brussel 2017)

kim-hyunda

Hyundai is niet enkel de grootste Aziatische constructeur op de Belgische markt, het beseft ook dat het daardoor over naam en middelen beschikt. Middelen die bijvoorbeeld jong tennisgeweld een duwtje in de rug kunnen geven. En als je dan toch bezig bent, waarom niet samen in zee gaan met Kim Clijsters?

In de kantlijn van het automerk, dat wel, maar daarom niet minder belangrijk. Hyundai engageert zich namelijk als grootste Aziatisch merk in België voor verschillende sociale projecten. Zo is het peter van Zora, een zorgrobot die het leven van rusthuisbewoners wat aangenamer moet maken. Aan de andere kant van het spectrum (lees: voor een jonger publiek) gaat het nu samen het court op met Kim Clijsters. Die traint namelijk jong - en niet altijd vermogend - tennistalent met de Kim Clijsters Academy. Hyundai, die zullen het project financieel en logistiek gaan ondersteunen.

Balletje slaan

Hoe het Zuid-Koreaans merk haar samenwerking juist zal invullen? Door de tennisschool meerdere wagens ter beschikking te stellen, zoals een H350 lichte vracht (nee, niet op waterstof en door simpelweg een financiële bijdrage te leveren. Waarbij niet het merk maar wel de Academy beslist wat het juist met die middelen mag doen.

kim-hyundai

Clijsters is alvast blij dat haar tennisschool in Bree een extra steun in de rug krijgt. 'Het allerbelangrijkste is dat jongeren hier kunnen tennissen, ongeacht hun sociale en financiële achtergrond. We willen iedereen, ook opkomend talent, zo veel mogelijk plezier laten beleven aan tennis. Op die manier groei je als speler dan automatisch.'

O ja, voor de geïnteresseerden, Clijsters zal voortaan rondtoeren in een Grand Sante Fe, Hyundai's grootste SUV waar je met gemak een container aan tennisballen in kwijt kan.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie