Ze zijn met uitsterven bedreigd, de volwaardige reservewielen in de koffer. Waardoor we ons afvroegen hoe jullie een platte band te lijf kunnen gaan. Met een extra wiel in de koffer, een reparatiekit of toch genoodzaakt VAB te bellen?
Constructeurs zwijgen het graag stil maar tegenwoordig vind je niet vaak meer een reservewiel in de koffer, laat staan een volwaardig exemplaar. Daarvoor zijn trouwens verschillende redenen. Een auto is plots enkele tientjes lichter ten opzichte van zijn vorige generatie? kans is groot dat het reservewiel is vervangen door een tijdelijke reparatiekit. Daarnaast drijft het natuurlijk de prijs van een instapmodel naar beneden én hoeven constructeurs geen rekening te houden met de extra plaats.
Hoewel je er niet vaak bij nadenkt bij de aanschaf van een nieuwe wagen kan zo'n velg met band achterin de koffer het verschil maken tussen een kwartier vloeken en de handen vuil maken of twee uur wachten op pechverhelping.
Daarom willen we het van jullie wel eens weten:
Wat steekt er bij jullie achterin (of onder) de koffer?
en
Hebben jullie hier rekening mee gehouden bij de aanschaf van je wagen?
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 2 dagen geleden