Suzuki punt haar speelse crossover bij waardoor de S-Cross na zijn facelift een stuk serieuzer voor de dag komt. Met dank aan een injectie chroom op de snoet.
Een wat vergeten speler in het compacte crossoversegment, deze S-Cross van Suzuki. Al pogen de Japanners daar verandering in te brengen met deze facelift. Want hoewel hij over de nodige capaciteiten beschikt, ontbrak het wagen altijd wat een uitstraling. Die uitstraling zou nu een stuk beter moeten zijn door een serieus opgewaardeerd front. Want het bollige guitige design wordt ingeruild voor een serieuze aanblik en al even serieus uitgesneden grille met verticale spijlen.
Eerlijk is eerlijk, het staat hem wel en geeft hem - hier komt de vergelijkingstrein al - wat van de BMW X1 weg. Er zijn alvast slechtere crossovers om mee vergeleken te worden, toch? Eenmaal voorbij de aanblik is het echter wel een stuk braver (lees: zoals vroeger). Achteraan identiek, buiten vernieuwde lichten.
Boostertime
Diepgaande technische details ontbreken, wel geven de Japanners mee dat de 1.6-benzine wordt ingeruild voor twee nieuwe smaken. Zo heb je de 1.4-liter Boosterjet met 140 pk (vanuit de Vitara S) en de met één cilinder minder uitgeruste 1-liter Boosterjet met 112 pk (vanuit de Baleno).
Dieselaars moeten het doen met de 1.6-diesel met 120 pk en 320 Nm. Een best lekker blok in samenwerking met de vierwielaandrijving.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 1 dag geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden