Alsof 500 pk nog niet genoeg was in een roadster zonder dak, pompt Rezvani haar Beast nu op tot 700 pk. Waardoor hij de X-suffix opgeplakt krijgt.
De Beast is nog maar niet op de markt of Rezvani pompt een straffere variant uit haar hoed. Die is gebaseerd op de Beast die op zijn beurt eigenlijk een Ariel Atom mét carrosserie is. Wat je juist krijgt met zo'n Beast X? Wel, een opgepompte 2.5-liter twinturbobenzine met 700 (!) pk in een lichaam van 839 kilogram. Dat de sprintcijfers hallucinant zijn hoeven we niet te vertellen. Als je hem tenminste op de baan kan houden. Om dat te garanderen installeert Rezvani Bilstein dempers en een performant remsysteem van Alcon.
Het straatlegale speeltje is trouwens geen koopje, want het Amerikaanse bedrijf vraagt maar liefst 325.000 dollar (zo'n 300.000 euro) voor de Beast X. Al krijg je veel in de plaats. Zo zullen er maar vijf worden gebouwd en krijg je in Amerika gratis toegang tot bepaalde circuits (lees: Rezvani betaalt de kosten als je er gaat rijden). Toch, waarom niet gewoon een al van de pot genoeg gerukte Ariel Atom kopen voor een fractie van de prijs?
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 16 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 19 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 19 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 20 uur geleden