De M4 GTS is een tot 700 stuks gelimiteerde showcase van BMW die het tot 500 pk schopt dankzij waterinjectie. Jup, dat las je goed, de strafste M4 drinkt water.
In augustus nog voorgesteld als een concept, vandaag is 'ie dat stadium voorbij. Waardoor de M4 GTS een officieel model is bij BMW. Daarbij neemt hij eigenlijk één op één het design van de concept over. Met een agressieve bodykit die bestaat uit een aanpasbare spitter vooraan, een drukke motorkap en een knoert van een spoiler achterop de carbon-fiber-reinforced plastic kofferklep.
Afwerken doet BMW het model met oranje accenten en met al even oranje velgen. Primeur in autoland zijn de OLED-achterlichten. Vooraan krijg je LED's ter beschikking.
Met rolkooi
Binnenin wordt het M4-interieur overtrokken met Alcantara en krijg je heerlijke koolstofvezel sportstoelen en een lichtgewicht dashboard. Achterin verdwijnen de stoeltjes, net zoals de deurgrepen vooraan, want voortaan zal je aan een touwtje moeten trekken om de deur toe te slaan. Ga je voor het Clubsport-pakket, dan plaats BMW nog een lekkere oranje rolkooi, een zespuntsharnas en een brandblusser in het interieur.
Een M DCT-automaat met zeven trappen, aanpasbare M-ophanging en carbon ceramische remmen zijn volledig standaard. Het gewicht, dat daalde dan weer tot 1,510 kilogram.
Waterkracht
Belangrijkste aan heel deze M4 GTS is de technologische evolutie onder de kap. Wat dat juist is? Wel, BMW zal water vernevelen in de motor. Nee, daardoor loopt het geheel niet in de soep, wel zal de 3.0 twinturbo zes-in-lijn daardoor dankzij een koudere ontbranding over 500 pk en 600 Nm beschikken. In de reguliere M4 zonder waterinjectie krijg je 431 pk en 550 Nm.
Een sprint naar de honderd leg je met deze GTS af in 3,8 seconden om daarna door te blazen tot 305 km/u. Een rondje ring zal je zelf niet moeten timen, want BMW deed het in 7 minuten en 28 seconden. Dat is maar liefst 24 seconden sneller dan de reguliere M4 en 20 seconden sneller dan de M3 GTS Coupé met V8. Productie van deze extreme M4 is gelimiteerd tot 700 stuks. Hoeveel je neer moet leggen voor deze machine geeft BMW niet mee.
Recente reacties
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
De enige reden waarom een oldtimer als uitzondering kan beschouwd worden, is dat er weinig wordt...
Door Jos D. 1 dag geleden
Quiztijd: Autofans Tour in detail!
8/8 !
Door Kurt 1 dag geleden
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
Elke winter wanneer het eens koud is en de wind uit het oosten komt roepen we ook met ze'n allen...
Door Adriaan 1 dag geleden
Premie-alarm: Volkswagen ID.4 duikt terug onder de 40.000 euro (2024)
Jammer he Tesla model y is ook onder de 40000€ En als het op techniek, verbruik en gebruiksgemak...
Door kevin 1 dag geleden