Tesla geeft eigenaars van een Roadster de kans om het huidige batterijenpack te vervangen door straffer gerief. Daardoor kan er zo'n 40 procent meer energie worden opgeslagen en stijgt de range aanzienlijk. Echter zal je daarvoor diep in je buidel moeten tasten...
40 procent meer energie-opslag en een range die wordt aangedikt met 35 procent. Daardoor zou je voortaan maar liefst 640 kilometer ver geraken met de Roadster van Tesla. Het proces om tot die getallen te komen is echter best zwaar, want de gehele batterijset moet vervangen worden. Meer nog, Tesla zal de batterijen met de hand bouwen omdat de vraag te laag zal zijn voor massaproductie.
Dat daardoor het prijskaartje niet mals is geven ze bij Tesla openlijk toe. In Amerika kost de upgrade maar liefst 29.000 dollar (circa 25.000 euro). Een bedrag waarmee je in Amerika een rijkelijk uitgeruste Ford Mustang of Chevrolet Camaro kan kopen. Zelfs in België kan je best wat doen met 25.000 euro.
Zouden jullie zoveel geld neerleggen voor een straffere batterij?
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 2 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 2 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 2 dagen geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 3 dagen geleden