Audi heeft aangekondigd om geen gebruik meer te maken van hun Multitronic in nieuwe modellengeneraties. Daarmee komt een einde aan de Continu Variabele Transmissie (CVT) bij Audi.
Rond de eeuwwisseling kwam Audi naar buiten met de Multitronic. Een CVT met ketting - in plaats van een rubberen band - die versnellingen nabootst. Tot vandaag kan je hem nog vinden in een resem aan voorwielaangedreven Audi's. Denk dan aan de A4, A5, A6 en A7.
Binnenkort echter niet meer. 'Nieuwe generaties zullen de CVT links laten liggen en gebruik maken van een evolutie van de 7-Traps automaat met dubbele koppeling,' aldus Ralph Riegger, ingenieur bij het Duitse merk. De eerste wagen die er gebruik van gaat maken is waarschijnlijk de volgende generatie A4. Eentje waarvan we stiekem nog hopen dat hij dit jaar wordt voorgesteld.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 2 dagen geleden