We ergeren ons er allemaal massaal dood aan; de middenvak- en linksrijders op de autostrade. Misschien wordt het dus wel tijd om het Amerikaanse systeem in te voeren, waar je ook langs rechts mag inhalen.
Voor je meteen met dat toetsenbord ten strijde trekt om het rechts inhalen te vervloeken moet je eerst het Amerikaanse systeem snappen. Daar gebruiken ze namelijk op de autostrade niet het 'rij-zo-rechts-mogelijk-'systeem, wel het 'Keep Your Lane'-principe. Hoe dat in zijn werk gaat? Eenmaal je op een bepaalde laan rijdt moet je daar ook zo lang mogelijk op blijven rijden, in plaats van altijd terug af te zakken naar rechts. Het resultaat is dat je dus zowel links als rechts kan inhalen, of ingehaald worden.
Dit zou - in principe - wisselingen in het verkeer beperken en het gemoedelijker maken op de weg. Want je hoeft je niet meer constant te ergeren tot je eindelijk links kan inhalen. Anderzijds moet wel gezegd worden dat de Amerikaanse autostrades over minder op- en afritten beschiken. Wat vinden jullie?
Moeten we in België het 'Keep Your Lane'-systeem invoeren?
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 16 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 20 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden