Groot nieuws op het autosalon van Genève vorig jaar. Want niet alleen was het Nederlanse Spyker terug met een nieuw model, het ging ook motoren lenen van Koenigsegg. Hoeveel motoren Spyker sinds die bekendmaking al gekocht heeft? Nul.
We beginnen Spyker er van te verdenken een dekmantel te zijn van illegale kazen. Hoe anders kan je verklaren dat het merk er in slaagt al meer dan veertien jaar te bengelen tussen compleet bankroet, gigantisch succesvol, failliet, moederbedrijf van Saab en vergeten? Ondertussen zitten we weer ergens aan de zuidkant van de succeslijn, zo blijkt uit een nieuwtje die onze collega's van Autovisie op wisten te rakelen.
Wat blijkt? Uit de samenwerking tussen Spyker en Koenigsegg - met grote trom aangekondigd in 2017 - is nog niet veel omgezet in daden. Spyker zou gebruik gaan maken van een 600 pk sterke 5-liter V8 van het Zweedse merk maar tot op heden is er nog geen enkele motor verscheept van Zweden naar Nederland. Oorzaak? Blijkt dat Spyker zich niet aan haar deel van het contract heeft gehouden. Waardoor het merk van Victor Muller weer even in de vergetelheid zal verdwijnen.
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 3 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 19 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 20 uur geleden