Nu de Cayman aan een turbogeladen viercilinder hangt moet je al uitkijken naar de GT4 voor je atmosferische zescilinder-punch. Eentje om naar uit te kijken dus, de 718 Cayman GT4.
Alsof een engel vanuit de hemel kwam om het goede nieuws te brengen. Ja, er komt een GT4 van de huidige Cayman en ja, hij zal terug een atmosferische zescilinder boxermotor krijgen. Dat wist Andreas Preuninger, hoofd van de meest performante modellen bij Porsche te zeggen. Meer nog, dat blok is een teruggeschroefde 4-liter vanuit de 911 GT3 en kan je desgewenst bedienen met 3 pedalen (lees: mét handbak).
Een soort van 911 GT3 light dus. Met een vermogen dat nog steeds over de 400 pk-grens zal kijken. Eveneens 'light' door het lagere gewicht dat deze GT4 voor zal kunnen leggen. Het nadeel? Volgens kenners zal het nog tot volgend jaar duren voor Porsche het doek zal trekken van deze 718 Cayman GT4.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 22 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 22 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden