Jarenlang was de Model X in ontwikkeling. Op het laatste moment moest Tesla echter de handdoek in de ring gooien en de door hydraulica bediende vleugeldeuren achteraan vervangen door exemplaren met een elektromotor. Waardoor ze maar 4 maanden tijd hadden om de software op punt te stellen. Niet echt gelukt, als we de verhalen van verschillende klanten horen.
Het begint een beetje de stand van zaken te worden; overgehypte producten van Tesla die in realiteit toch wat gekke kwinkslagen bevatten. Dat dit er ook zat aan te komen voor de Model X is geen verrassing. Want hoewel die Falcon Wing-deuren er lekker hip uit zien vraagt het kleinste kind zich af hoe lang die mee zullen gaan.
Dat 'mee gaan' blijkt echter niet het probleem. Toch niet sinds ze voor een elektromotor gingen en de lekkende, oververhittende hydraulische exemplaren buiten smeten. Je kan dus heel de dag de deuren open en toe laten gaan. Al zijn ze niet zonder fouten, want verschillende klanten klagen over het feit dat ze soms niet deftig in het slot vallen en de elektronica er rare kuren op na heeft. Met een update hoopt Tesla dit probleem alvast op te lossen.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 23 uur geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 1 dag geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 2 dagen geleden