Geheel tegen de stroom in overweegt Peugeot om te stoppen met de verkoop van hybrides. Nu ja, hun huidige hybrides met diesel. De te hoge prijs en gebrek aan interesse op de globale markt lijken de doodsteek te geven.
Een paar jaar terug bracht Peugeot een primeur op de markt. Wan het was het eerste merk dat een diesel-hybride in massaproductie bracht. Op papier zou Europa daarvoor in zwijm moeten vallen. Een waanzinnige succes werd de 3008 en 508 met Hybrid4 echter niet. Dit door een gebrek aan interesse op de wereldwijde markt.
Peugeot CEO Maxime Picat ziet dan ook geen toekomst meer in de diesel-hybride: 'De Hybrid4-setup gaat uitgefaseerd worden omdat we motoren willen verkopen die globale aantrekkingskracht hebben. De diesel-hybride is niet succesvol genoeg om de productie ervan verder zetten.'
Wanneer de laatste wagen met diesel-hybride van de band zal rollen is niet geheel duidelijk. Verwacht echter dat met de nieuwe generatie 508 de RXH-variant gewoon verdwijnt. Desalniettemin blijven ze bij PSA (Peugeot, Citroën, DS) geloven in hybrides. Dat wist CEO van Citroën, Linda Jackson, ons te vertellen. Kans is dus groot dat PSA gaat opteren voor conventionelere benzine-hybrides.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 15 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 19 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Vermoedelijk ga je die sluiting wel op een of andere manier definitief moeten maken. Dus...
Door this 19 uur geleden
Adieu, GTX: Volkswagen trekt stekker uit sportief, elektrisch label
Wie koopt nu ook zo’n GTX als je voor minder geld een meer sportieve concurrent kan kopen, zoals...
Door Edison 1 dag geleden