Makkelijk praten natuurlijk als je 1.500 pk sterke supercars bouwt die - theoretisch - boven de 400 km/u kunnen lopen...
Volgens Christian von Koenigsegg, oprichter van Koenigsegg, is topsnelheid geen hoge prioriteit binnen het merk. 'Hoe belangrijk is dat getalletje uiteindelijk?' aldus Christian tegen Britse media. 'Onze klanten zijn veel meer geïnteresseerd in de rij-eigenschappen, de rij-emotie en het gebruiksgemak. Waanzinnige topsnelheden kan je toch enkel maar halen op afgesloten rechte stukken van 10 kilometer lang. Is het dan echt een noodzaak, of eerder een marketinggetal, die topsnelheid?'
Krijgen de kans niet
Marketinggezwets is het dus volgens Christian, die waanzinnige hoge topsnelheden. Anderzijds mag je niet vergeten dat Koenigsegg niet in staat is om te onderzoeken hoe snel zo'n One:1 kan lopen. Daarvoor hebben ze namelijk een testcircuit nodig dat lang genoeg is. En laat die nu veelal in handen zijn van Volkswagen. Het Ehra-Lessien circuit van VW zou ideaal zijn, maar een Bugatti-rivaal gaan ze daar niet meteen op laten. Misschien focust Koenigsegg dus niet echt meer op topsnelheid omdat ze momenteel toch niet over de middelen beschikken om die topsnelheid te kunnen tonen.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 2 dagen geleden