In een interview met Britse media wist Alain Uyttenhoven, Europese baas van Lexus, te vertellen dat het Japanse merk er alles aan doet om uit de band te springen op designvlak. 'Doen wat al de rest doen, daar zit het gevaar.'
Lexus is 25 jaar oud. Een leeftijd die Uyttenhoven gebruikt om aan te tonen dat ze de pubertijd voorbij zijn. 'Wanneer we 25 jaar geleden begonnen draaide alles rond status. We hebben dan ook een tijd lang geprobeerd om ietwat zoals de rest te zijn', aldus Uyttenhoven. 'Daar willen we nu komaf mee maken. Wij zijn het merk dat de rest uitdaagt, dus we moeten anders zijn en opvallen.'
'Te veel merken proberen namelijk om iedereen gelukkig te maken, om een designtaal te ontwerpen die iedereen kan smaken. Wij proberen liever een kleinere groep van mensen te plezieren. Daar ligt dan ook ons voordeel.'
Recente reacties
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
"One-off EV gebouwd zonder budgettaire en praktische beperkingen haalt dezelfde range als een in...
Door GLENN 20 min geleden
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Lekker daar (aan de andere kant van de Grote Plas) laten. Überhaupt zouden grote pickups en SUVs...
Door phil 6 uur geleden
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 16 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 21 uur geleden