Dat de Chinese automarkt enorm groeit is geen nieuws meer, dat ze volop wil inzetten op elektrische auto's is dat wel. Als het van BMW afhangt, is China in 2019 koploper is de verkoop van elektrische wagens.
China is vandaag de grootste automarkt ter wereld, sinds een paar jaar stootte het de Verenigde Staten van de troon. Dat merken ook constructeurs zoals BMW op, waar China als een tijdje de afzetmarkt nummer 1 is.
Maar de enorme SMOG-problemen in de Chinese grootsteden zijn een groot probleem. Dorstige wagens moeten er uit en er moeten schonere varianten in de plaats komen. Als oplossing ziet de Chinese overheid de elektrificatie van haar wagens. BMW's brand manager in China, Karsten Engel, ziet China als the place to be voor elektrische wagens.
Voorlopig is het voor de gemiddelde Chinees nog niet mogelijk een i3 of i8 te kopen. BMW kijkt naar enkele dealers om de i3 te verkopen, al zullen er dit jaar maximaal 1.000 stuks naar China geëxporteerd worden. De hoge vraag in het land van de rijzende zon kan BMW vandaag dus niet beantwoorden.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 15 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 15 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 18 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 19 uur geleden