Ok, door de aanslepende crisis moeten fabrikanten drastische maatregels nemen. Al zijn oplossingen als deze wel op het schandalige af. Nieuwe auto's gewoon laten staan rotten
Stel dat ze maar auto's blijven bouwen dan is er op een gegeven moment een overschot aan auto's. Dat overschot zou uiteraard de prijzen kunnen doen dalen. Als de prijzen ineen stuiken, wat overigens in de 2dehands markt duidelijk zichtbaar is, dan moeten er maatregelen genomen worden.
Volgens ZeroHedge zien we hier naar de oplossing van Audi. Audi heeft op een goeie 100 kilometer van München een autokerkhof. Midden tussen in de akkers is een oppervlakte zo optimaal mogelijk bezet met auto's. Uiteraard geen vers van de band gerolde specimen maar leasewagens van maximaal twee jaar oud.
Hiermee proberen ze tegen te gaan dat de leasebakken gaan fungeren als donors voor de lucratieve en dure wisselstukkenmarkt. Men bouwt dus wagens om twee jaar mee te gaan en ze dan te laten wegrotten. Drastische maatregelen die waarschijnlijk ook door andere fabrikanten worden toegepast...
De locatie van het autokerkhof kan je hier via Google Maps terugvinden.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 3 dagen geleden