Een autokerkhof vol nieuwe wagens

autokerkhof van audi

Ok, door de aanslepende crisis moeten fabrikanten drastische maatregels nemen. Al zijn oplossingen als deze wel op het schandalige af. Nieuwe auto's gewoon laten staan rotten

Stel dat ze maar auto's blijven bouwen dan is er op een gegeven moment een overschot aan auto's. Dat overschot zou uiteraard de prijzen kunnen doen dalen. Als de prijzen ineen stuiken, wat overigens in de 2dehands markt duidelijk zichtbaar is, dan moeten er maatregelen genomen worden.

Volgens ZeroHedge zien we hier naar de oplossing van Audi. Audi heeft op een goeie 100 kilometer van München een autokerkhof. Midden tussen in de akkers is een oppervlakte zo optimaal mogelijk bezet met auto's. Uiteraard geen vers van de band gerolde specimen maar leasewagens van maximaal twee jaar oud.

autokerkhof

Hiermee proberen ze tegen te gaan dat de leasebakken gaan fungeren als donors voor de lucratieve en dure wisselstukkenmarkt. Men bouwt dus wagens om twee jaar mee te gaan en ze dan te laten wegrotten. Drastische maatregelen die waarschijnlijk ook door andere fabrikanten worden toegepast...


De locatie van het autokerkhof kan je hier via Google Maps terugvinden.

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
Carlos 22:08
afbeelding van Carlos

Bedoel je nu dat een auto kopen in Duitsland duur is? Want het importeren van een auto van daar naar hier is niet echt zo duur, in tegendeel.

Wim Verhaegen 16:11
afbeelding van Wim Verhaegen

Vroeger kocht je een auto en die werd gemaakt. Nu maken ze auto's en ze hopen dat die verkocht raken.

Cliff Haerden 09:20
afbeelding van Cliff Haerden

Even over het importeren ... dat kan goedkoop zijn maar kan ook duur zijn. Verschillende factoren tellen mee (km, motor, leeftijd, prijs) als het modellen zijn die hier niet verkocht worden kan het wel eens heel erg duur worden.

Dan vroeger tegen nu ... de band moet blijven lopen inderdaad en er worden behoorlijk wat stockwagens geproduceerd doch dit komt door een aanpassing van de markt. Vroeger was het leasing segment behoorlijk klein terwijl dat nu toch een flink marktaandeel is. Voor de leasings worden dingen als kleuren vaak al beperkt en een groot stuk zijn standaard wagens met een business pakketje. Overige opties worden vaak naderhand bij de dealer ingebouwd. Ook daar zijn merken in gegroeid. Dit alles samen maakt dat er minder fluxering is in de productie en men een stabieler geheel krijgt (vroeger moest men bv bij Ford in Genk bij de lancering van een nieuw model of grotere vraag door introductie op nieuwe markten, ineens een hoop tijdelijke werknemers aanwerven, na paar maanden moesten ze die dan weer afdanken / niet verlengen die tijdelijke werknemers hebben ook opleiding nodig en dat maakt kosten baten weer onintressant).

Dat er een overschot is op de occasie markt in sommige landen (zeker Duitsland) is algemeen geweten maar ook bij ons staan de NNC's behoorlijk vol. Ik werk toevallig langs de NNC in Woluwe (langs de E40) vroeger stond daar 1 gebouw gevuld met veel plaats tussen de wagens en een paar smarts voor de showroom, ondertussen staat de parking tussen de leuvense steenweg en de E40 gewoon vol.

https://maps.google.be/maps?q=nnc+woluwe&hl=nl&ll=50.859839,4.425741&spn...

De Di Ruppo regeling zit er volgens mij voor veel tussen ;-)

Carlos 17:41
afbeelding van Carlos

In Kortenberg bij VW groep is het ook niet enkel maar nieuwe wagens die staan te wagens voor te leveren :D

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws